Tuesday, December 16, 2014

Tips untuk mencipta ilusi pinggang yang kecil!

HI UOLLSSS

korang tahu tak, bukanlah kalau kita kurus je baru nampak cantik. memanglah if kalau kurus, senang sikit nak beli baju and boley main ambik je baju apa yang berkenan kan.

but personally, to me badan chubby ke, badan besar ke, tetap boleh nampak macam woo, woo WOW! tapi ada cara nya...

kurus pun tapi sekeping macam ruler, tetap tak cantik pakai baju...sebab nampak macam loose kat bahagian breast and punggung
takde shape giteww

perempuan tetap akan nampak cantik if ada asset-asset di tempat yang betul :)

selain pemilihan pakaian dan warna yang sesuai, it really helps if pinggang kita kecik sikit dari bust and punggung - memang boleh create a slim silhouette!

badan besar pun, kalo kemas, and ada shape sikit kat pinggang, memang nampak exclusive sangat kalo pakai baju jubah dress ke, kurung pahang or kurung moden :)

walaupun badan sedikit berisi tetap nampak kemas sebab tak ada bonjolan!!

Tips untuk mencipta ilusi pinggang yang kecil!

Sedikit perkongsian bagi yang ingin kelihatan kurus walaupun badan sedikit berisi.

1- Pilih potongan baju yang nampak kecik kat pinggang - contohnya macam princess cut, peplum, flowy 




2- Elakkan memakai pakaian yang licin kainnya. Fabrik licin menyebabkan badan kelihatan lebih besar. or fabrik yang memantul cahaya macam satin pun kurang sesuai...i would suggest chiffon, jersey, mixed cotton yang "jatuh" tapi tak tebal

3 -Elakkan memakai baju berbelang melintang, pakailah pakaian yang menegak belangnya. Ilusi ni boleh membuat badan kelihatan lebih kurus.

4- Pilih baju yang bercorak bunga kecil supaya akan nampak lebih kurus. Kalau pakai baju yang bercorak/ berbunga besar akan nampak macam lagi besar pulak nanti

5- Jangan pakai pakaian terlalu besar, dan jangan pakai pakaian terlalu sendat. Terlalu besar akan buat diri nampak lebih besar dan terlalu sendat pula akan menampakkan segala lemak pada badan yang uols nak sorok.

Kalau jenis badan yang berisi kat peha tu, pakailah baju yang agak labuh menutup punggung dan peha. Seeloknya baju tu bercekak kat pinggang untuk mengalihkan perhatian mata orang yang melihat. 

Kalau jenis badan berisi kat pinggang pula, pilihlah baju yang a bit loose, tapi accentuate dekat pinggang sikit dengan thin belt. Boleh alihkan perhatian dengan memakai jeans berpoket dan sebagainya.
Untuk yang tak bertudung (non muslim), pilihlah leher baju yang berbentuk V kerana ianya akan menampakkan diri kelihatan lebih kurus.

6- pakaian yang berwarna gelap, selalu orang akan pilih hitam. Warna gelap mampu membuat seseorang kelihatan lebih kecil daripada saiz asal. Tapi janganlah pakai fully hitam, macam orang berkabung pulak dah. Boleh match dengan warna lain yang ceria. Elakkan color blocking yang lagi menghighlight tempat yang nak ditutup...bagi yang bertudung, really suggest baju color terang/gelap yang plain, and color blocking tu dengan tudung atau shawl warna ceria...so akan highlight bahagian muka kita :)



7- Pakai bengkung supaya lemak dapat disembunyikan selain fungsi bengkung membentuk kontur tubuh badan. nana memang suggest pakai  satu set Premium Beautiful lah, sebab mmg instantly shape your body!
pakai Premium Beautiful ni akan terus lock lemak kita kat "rumah die - tetapkan kedudukan breats dan punggung and  create pinggang kita
terus tutup babat yang macam mangkuk tingkat tu - and bagi kita confidence!

mula-mula memanglah pakai korset ni sembunyikan or tutup lemak-lemak degil tu...
and in long run, memang boleh shapekan badan kita secara permanent!

kebanyakan customer kami semua macam terkejut lepas fitting Premium Beautiful sebab????
terus nampak pinggang yang selama ni tersembunyi dek lemak-lemak degil

kini boleh di bayar secara ansuran

 tempah untuk percubaan percuma

nana
0148403253



No comments:

Post a Comment